Bewonersbegeleiding staat hoog in het vaandel
Bewonersbegeleiders
Het team van bewonersbegeleiders is sociaal, empathisch en enthousiast in hun werk. Zij bezitten zeer goede communicatieve eigenschappen en vaardigheden. Dat begint met het luisteren naar de bewoners. Onze manier van communiceren met de bewoners zorgt ervoor dat er vertrouwen ontstaat. Dit is een belangrijke basis voor planacceptatie en tevredenheid bij alle partijen. Deze eigenschappen werken ook door in een goede samenwerking binnen het projectteam. Onze medewerkers sturen ook de sociale processen aan en worden vaak ingezet als sociaal projectleider.
Sociaal proces
Woonsupportplus heeft een goed doordacht sociaal proces ontwikkeld voor renovatie en nieuwbouwprojecten. Bij de start van een project zorgen wij voor de juiste afstemming over de taken en verantwoordelijkheden. Duidelijkheid in het proces verhoogt de klanttevredenheid en werkt door in de sociale plankosten. Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen of bent u geïnteresseerd in het proces, dan lichten wij dat graag toe.
Verlaging sociale plankosten
De impact van een renovatie kan groot zijn. Dit kan gevolgen hebben voor de sociale plankosten. In onze aanpak zijn wij heel alert op gevolgschade (voorziene schade) van een renovatie. In de ontwikkelfase geven wij inzicht in deze schades, voorzien van ons advies. Zo voorkomen we verrassingen achteraf. Dit werkt door in de tevredenheid van de huurder en u heeft de kosten in de hand. Door de jarenlange ervaring in renovatieprojecten heeft Woonsupportplus een handboek ontwikkeld waarin allerlei pragmatisch oplossingen zijn bedacht om gevolgschade te voorkomen.
Onze medewerkers hebben naast de sociale vaardigheden een scherp oog voor techniek. Deze combinatie geeft u meerwaarde in een project.